Mar 14, 2011

KPI Family 2011


Aku agak setiap family mesti ada perancangan tahunan @ KPI masing2 kan.. Tak kira dari sudut material, or dari segi perkembangan keluarga.. dan juga dari sudut kerohanian.. Aku dan suami pon dah ada perancangan yg kami bincang bersama.. 
KPI tahun 2011 utk family aku :
1) Dry kitchen cabinet
2) Set sofa 3+2
3) Aircond utk living room
4) MPV
5) Get pregnant (lahir 2012)
6) Solat awal waktu + ibadah sunat
So far, item no 1 dah settle, alhamdulillah.. walaupon bonus aku 1/2 bulan je tahun ni (compare last 2 years, dpt 4-5 bulan), tapi insyaAllah ada rezeki lain utk family aku.. Item no 2 tu, sbb sofa 3 seaters yg skrg ni dh koyak skit, pastu tetamu tak dpt duduk kalo dtg lebih 3 org.. huhu.. Item no 3, ermm, yg ni suami yg berhajat supaya tetamu yg dtg lebih selesa.. aku ikutkan je, best jugak kalo musim panas.. Item no 4, yg ni mmg patut kena beli.. memandangkan kitaorg mmg takde kereta sendiri lagi (yg ada skrg ni, kereta pinjam dan sponsor), so berhajat sgt nak beli MPV terus.. boleh naik ramai2 dan byk brg boleh muat.. dan item no 5, kalo diizinkan Allah, aku nak pregnant lagi, boleh jadi peneman Balqis nanti.. dan Item no 6 tu adalah KPI sepanjang tahun dan seumur hidup, sbb aku harap sangat2 yg kami berdua akan menjadi contoh terbaik utk anak2.. InsyaAllah.. Ya Allah, Kau permudahkan urusan kami sekeluarga, murahkanlah rezeki kami dan tunjukkanlah kami ke jalan-Mu Ya Allah.. Kau berikanlah kekuatan iman dan islam kepada kami sekeluarga.. Amin..

1 comments:

awa said...

hebat la kak julie...ade KPI rumahtangga tuh.
nak jgk uat KPI...hahaha tp kpi baya utang :p

Post a Comment

 

Copyright © 2008 Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men